مشکلاتی از جنس سفال، بلوک سیمانی پیشنهاد جایگزینی

به گزارش روزنامه ی دنیای اقتصاد:

صنعت آجر و سفال، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین صنایع ایران به‌شمار می‌رود که هم‌اکنون بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا ایران به دلیل برخورداری خاک مناسب، می‌تواند در رده‌های نخست تولید آجر سفالی در جهان قرار گیرد؛ این در حالی است که برخی کشورها با وجود آنکه خاک مناسبی برای تولید آجر سفال در اختیار ندارند، اما از نظر تولید این نوع آجر در سطح بالاتری از ما قرار گرفته‌اند. یکی از قطب‌های آجرسازی در تهران، شهرستان ورامین است. این شهرستان با تولید ۷۰ نوع آجر تزیئنی و ساختمانی در ۲۴ کارخانه و همچنین صادرات به کشورهای آسیایی و اروپایی، به عنوان قطب تولید آجر در استان تهران به‌شمار می‌رود. یک کارخانه آجر سفال برای راه‌اندازی نیاز به سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی و برای گردش ماهانه خود نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان دارد. این روزها قیمت تمامی مواد اولیه و تجهیزات کارخانه‌های آجر سفال با افزایش چند برابری روبه‌رو شده ، اما قیمت محصول نهایی آنها به همان اندازه افزایش نیافته است.

از طرفی با توجه به افزایش قیمت محصول کارخانه ی سفال، سازندگان و پیمانکاران به سمت رقیب قدیمی این محصول یعنی بلوک سبک یا بلوک سیمانی رفته اند و این موضوع باعث ضرر بیشتر کارخانه های سفال شده است.

کارخانه ی بلوک مانا به عنوان تولید کننده بلوک سیمانی و تولید کننده تجهیزات و خط تولید بلوک سیمانی می تواند تجربیات خود را در اختیار عزیزانی که قصد سرمایه گذاری در این صنعت را دارند بگزارد و با راه اندازی مدرن ترین خط تولید بلوک سیمانی همراه شما باشد.

 مشکلاتی از جنس تولید آجر سفال

مدیر کارخانه آجر سفال نمونه درباره مشکلات این روزهای بازار آجر سفال عنوان کرد: گران شدن قیمت مواد اولیه و تجهیزات یکی از مهم ترین مشکلات صنف ماست. قیمت برخی تجهیزات مانند روغن، لوازم برقی و … تا 10برابر نیز گران شده است، این در حالی است که قیمت محصولات نهایی ما حدود 10درصد افزایش یافته است.  مرادی ادامه داد: از سوی دیگر، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما این است که هم‌اکنون نمی‌توانیم کارگر برای کارخانه جذب کنیم. تا پیش از این، از نیروهای افغان استفاده می‌کردیم، اما با افزایش قیمت دلار و بی‌ارزش شدن پول ایران، نیروهای انسانی افغان، دیگر حاضر به کار کردن با ما  نیستند، برخی از آنها به کشور خود بازگشته‌ و برخی هم به ترکیه رفته‌اند.  وی همچنین با اشاره به گران شدن قیمت انرژی بیان کرد: موضوع دیگر گران شدن قیمت انرژی مانند گاز و برق است. از سوی دیگر قیمت دستمزد نیروی انسانی نیز بسیار افزایش یافته است. تمام این موارد بهای تمام‌شده ما را افزایش داده اما محصول نهایی ما در بازار  به این اندازه گران نشده است.  این در حالی است که  وضعیت بازار به نسبت خوب است و تقاضا نیز وجود دارد، اما مشکل اصلی ما نوسان نرخ دلار و نبود کارگر برای کارخانه‌ است.  مرادی در پایان تاکید کرد: دولت باید ساز و کار مناسبی برای نوسان قیمت ارز تعریف و تعیین کند و نظارت بیشتری بر این بازار داشته باشد.

راه انداری خط تولید بلوک سیمانی

راه اندازی کارگاه بلوک سیمانی، بهترین گذرگاه سرمایه‌گذاری برای رسیدن به سود مناسب به کارگیری ساز و برگ اتوماتیک یا نیمه‌اتوماتیک است.

چون با توجه به افزایش روند تولید در کارگاه بلوک زنی سیمانی اتوماتیک می‌توان هزینه‌های تولید را با تیراژ کاهش داد.

پس با استفاده از تجهیزات اتوماتیک در کارگاه بلوک سیمانی می‌توان به استانداردهای مورد نیاز دست‌یافت لغایت در صنعت جایگاه مناسب‌تری برای سرمایه‌گذار ایجاد شود.

بلوک پوکه‌ای سبک از مصالح پرکاربرد برای ساخت ساختمان می‌باشد و روزانه بر حجم و حوزه به کارگیری آن‌ها افزوده می‌شود.

درنتیجه تاسیس کارگاه بلوک زنی سیمانی سبک، توجیه اقتصادی به صرفه‌ای داراست چرا که میزان تقاضا برای بلوک‌های سبک بتنی در حال افزایش است.

بلوک مانا با سهم گیری از علم روز مهندسین کار آزموده و با سابقه در فرآوری گونه‌های بلوک سبک پوکه‌ای و بلوک سیمانی فعالیت میکند.

این شرکت حاضر به ارائه مشاوره کارآمد در زمینه تاسیس کارگاه بلوک زنی سیمانی و خرید بلوک سیمانی می‌باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.