هزینه و اجرت دیوارکشی و تفکیک

دیوار کشی و تیغه چینی با بلوک سیمانی

دیوارکشی

دیوار کشی یا دیوار چینی به عمل جداسازی قسمتی از یک زمین، خانه یا باغ از دیگر قسمت‌ها می گویند. البته دیوار کاربردهای دیگری مثل تحمل وزن ساختمان را نیز دارد و می‌تواند انتقال دهنده بار ساختمان باشد. دیوارکشی به صورت سنتی و مدرن با توجه به کاربردهایش انجام می‌شود. دیوار کشی توسط مصالح مختلفی می تواند اجرا شود.

بلوک سیمانی یکی از بهترین، سریع ترین و راحت ترین مصالح ساختمانی جهت دیوارچینی میباشد که با توجه به تنوعی که این نوع از مصالح ساختمانی دارد در اکثر موارد میتواند گزینه ی مناسبی جهت اجرا باشد.

دیوار چینی با بلوک سیمانی

بلوک سبک یا بلوک پوکه ای ای به دلیل وزن پایینی که دارد در تیغه چینی دیوارهای داخلی و جانبی ساختمان ها و در طبقات توسط مهندسین توصیه می شود. بلوک سیمانی در مقایسه سایر مصالح ساختمانی که در تیغه چینی به کار میروند مانند آجر و سفال قابل مقایسه نمی باشد. چرا که بلوک های سیمانی از لحاظ عایق بودن و مقاومت فشاری عملکرد بی نظیر و غیر قابل قیاس با سایر مصالح ساختمانی دارند.

در صورتی که هدف از دیوار کشی، جداسازی قطعات مختلف یک زمین و یا محفوظ کردن بخشی از زمین باشد و به طور کلی عملیات دیوارچینی بر روی سطح زمین انجام شود، دیگر مولفه ی وزن دیوار اهمیت خود را از دست می دهد و مقاومت فشاری و مقاومت در برابر ضربه اهمیت بیشتری پیدا میکند. بنابراین در چنین مواردی، نظیر دیوارکشی باغ، دیوارچینی ویلا، دیوارکشی زمین و تفیک زمین و اراضی از یکدیگر بلوک سیمانی سنگین می تواند گزینه ی بهتری برای انجام این کار باشد. بلوک 20*20*40 ماسه ای یکی از بهترین و پرطرفدار ترین ابعاد بلوک سنگین ماسه ای میباشد.

هزینه ی دیوارکشی

شاید برای شما جالب باشد بدانید قیمت دیوارکشی و تیغه چینی برای سازندگان چقدر تمام می شود؟ و سوالاتی نظیر سوالات زیر برای شما پیش بیاید

قیمت تمام شده دیوار اجری چقدر است؟ هزینه دیوار کشی باغ با بلوک سیمانی چگونه محاسبه می‌شود؟ ارزانترین دیوارکشی با چه نوع مصالحی انجام می‌شود؟ این‌ها سوالاتی هستند که مشتریان در زمینه دیوارچینی از متخصصان می‌پرسند.

معمولا هزینه دیوار کشی در بازار به صورت روزمزد یا پروژه‌ای محاسبه می‌شود. در هر دو حالت متراژ زمین یا باغ، نوع مصالح مصرفی و نوع دیوار از مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت دیوار کشی هستند. مثلا قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار سفالی با دیوار سیمانی می‌تواند متفاوت باشد.

اجرت تیغه چینی

نباید فراموش کرد که این نوع دیوارها با یکدیگر اصلا قابل قیاس نیستند. مثلا تحت هیچ شرایطی شما نمی توانید با بلوک سفالی دیوارکشی باغ و ویلا انجام دهید و یا سرعت اجرا ی تیغه چینی آجری با تیغه چینی بلوکی اصلا قابل قیاس نیست.

جهت بررسی محاسن و امتیازات دیوارکشی با بلوک استاندارد سیمانی را در سایت بلوک مانا مطالعه بفرمایید.

هزینه و دستمزد دیوارکشی در سال 1399 شرح جدول زیر است:

دستمزد دیوارکشی ساختمان و زمین
عنوان توضیحات واحد قیمت (تومان)
دیوارکشی با آجر فشاری تیغه 10 سانتی هر متر مربع 25000
دیوارکشی با آجر فشاری تیغه 20 سانتی متر مربع 32000
دیوارکشی با آجر فشاری تیغه 35 سانتی متر مربع 45000
دیوارکشی با آجر سفالی تیغه 10 سانتی متر مربع 18000
دیوارکشی با آجر سفالی تیغه 15 سانتی متر مربع 25000
دیوارکشی با آجر سفالی تیغه 20 سانتی متر مربع 30000
دیوارکشی با لیکا یا بلوک سیمانی تیغه 10 سانتی متر مربع 20000
دیوارکشی با لیکا یا بلوک سیمانی تیغه 15 سانتی متر مربع 25000
دیوارکشی با لیکا یا بلوک سیمانی تیفه 20 سانتی متر مربع 28000
دیوارکشی با آجر سفال پنج سوراخ دیوار 20 سانت با یک طرف بندکشی متر مربع 100000
دیوارکشی با آجر سفال پنج سوراخ دیوار 20 سانت با دو طرف بندکشی متر مربع 130000
دیوارکشی با آجر سفال پنج سوراخ دیوار 35 سانت با دو طرف بندکشی متر مربع 175000
والپست دو طرف نبشی 4 متر طول 180000
دیوارکشی با بلوک نمادار دیوار با عرض 20 سانت متر مربع 50000

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مرتبط

2 دیدگاه برای “دیوار کشی و تیغه چینی با بلوک سیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.