دستگاه بلوک زنی چیست؟ کجا میتوان از این دستگاه ها استفاده کرد؟

دستگاه بلوک زنی محصولی کاربردی است که برای تولید بلوک مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انواع متنوعی در بازار موجود است.
همانطور که از نامش پیداست دستگاه بلوک زنی  برای تولید بلوک سیمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد به واسطه این دستگاه میتوان انواع بلوک سبک و سنگین را در کارگاه های تولیدی و در ساختمان سازی را تولید کرد.

افرادی که در صنعت ساختمان سازی فعال هستند گاهی ترجیح می‌دهند دستگاه بلوک زنی را خودشان خریداری و از آن برای تولید بلوک ساختمان استفاده کنند. از آنجایی که دستگاه بلوک زنی در انواع متفاوتی تولید و روانه بازار می‌شود، هر یک از این انواع مصارف مخصوص به خود را دارند. اما بلوک هایی که در محل پروژه های ساختمانی تولید می شوند هرگز نمی تواند کیفیت مطلوب را داشته باشد.

دلیل الزام خرید بلوک از کارخانه های دارای تاییدیه استاندارد

1- نیروی ماهر و متخصص در تولید بلوک سیمانی مشغول به این فعالیت هستند.

2- بهترین تجهیزات و دستگاه ها در کارخانه های سرشناس نطیر بلوک مانا برای تولید بلوک به کار گرفته می شوند که تهیه و بکارگیری آن ها مستلزم دراختیار داشتن فضایی بزرگ و هزینه ی بالا می باشد که برای پروژه های ساختمانی صرفه اقتصادی ندارد و حتی از نظر فضا ممکن نیست.

3-این بلوک ها در کارخانه به روش های مختلف دپو و عمل آوری می شود و سپس به بازار ارائه می شود که این مهم نیز در محل کارگاه ساختمان سازی ممکن نیست.

4-درکارخانه هایی که پروانه استاندارد معتبر دارند، همواره واحد کنترل کیفیت وآزمایشگاه های مستقر در کارخانه محصول تولید شده را کنترل و ارزیابی می کنند.

5-تولید بلوک با کیفیت بایستی بر روی باند بتنی و یا پلیت های فلزی انجام شود که این موضوع نیز فقط در کارخانه امکان پذیر است.

و از همه مهم تر استاندارد اجباری 7782 مهندسین ناظر را به استفاده از بلوک های سیمانی دارای تاییدیه استاندارد ملزم کرده است.

 

 

دستگاه بلوک زنی چیست

دستگاه بلوک زنی محصولی کاربردی است که برای تولید بلوک مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انواع متنوعی در بازار موجود است. با استفاده از این دستگاه می‌توان روزانه در حدود 2000 تا 15000 بلوک تولید نمود. تعداد بلوک های تولید شده به تعداد قالب های دستگاه و نوع دستگاه بستگی دارد. دستگاه بلوک زنی در دو نوع ثابت و متحرک در بازار موجود است که هر یک از آن ها عملکرد و توان مخصوص خود را دارند.

دستگاه بلوک زنی متحرک با نام دستگاه تخم گذار نیز شناخته می شود بعد از تولید هر بلوک آن را روی زمین قرار می‌دهد و با رفتن به جلو بلوک بعدی را در کنار بلوک قبلی می گذارد. دستگاه بلوک زن ثابت در یک مکان ثابت کند کار خود را انجام می‌دهد و بلوک های تولید شده را روی هم می گذارد.

اگر بخواهیم دستگاه های بلوک زنی را بر اساس نوع عملکرد دسته بندی کنیم باید بگوییم که این دستگاه‌ها در سه دسته بندی کلی دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک قرار داده می‌شوند‌. دستگاه های دستی برای انجام عملکرد خود به یک اپراتور نیاز دارند که تمامی فعالیت‌ها را به صورت دستی انجام دهد، در حالی که دستگاه های نیمه اتوماتیک اپراتوری نیاز دارند که برخی از فعالیت ها را انجام دهد. در آخر دستگاه بلوک زنی اتوماتیک را داریم که از صفر تا صد کار را با استفاده از نیروی برق انجام می‌دهد و نیازی به اپراتور ندارد. دستگاه های تمام اتوماتیک گران قیمت ترین نوع دستگاه های موجود در بازار هستند.

اجزا دستگاه بلوک زنی

برای تولید بلوک با استفاده از این دستگاه به ماده اولیه سیمان نیاز است که وارد دستگاه شود. اجزای دستگاه بلوک زنی موارد زیر هستند:

1. شاسی دستگاه: از این قطعه برای قطع و وصل کردن نیروی برق در دستگاه استفاده می شود.
2. قالب و سنباده: قالب برای شکل دادن به بلوک مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت با استفاده از سنباده دستگاه قسمت های اضافی به صورت کامل حذف می‌شوند.
3. ویبره دستگاه: بعد از ریختن سیمان داخل قالب با استفاده از ویبره تمامی خلاهای قالب پر می شوند.
4. پمپ و موتور: موتور برای انجام دادن تمامی فعالیت‌های دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و پمپ برای خنک کردن اجزای دستگاه استفاده می شود.
5. سایر اجزا: بر اساس نوع دستگاهی از آن استفاده می کنید ممکن است اجزای مختلفی در دستگاه نصب شده باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.