پارکت چوبی | انواع کفپوش چوبی + قیمت پارکت چوبی و بامبو

کفپوش چوبی یا پارکت چوبی  در تنوعی از رنگ ها عرضه می شوند و از قهوه ای عسلی تا قهوه ای مایل به زرد درجه بندی می شوند، اما باید در نظر داشت که رنگ های روشن اصولاً با تابش نور مستقیم خورشید روشن و رنگ پریده می شوند. در این مقاله از سایت بلوک مانا قصد داریم تا پارکت بامبو را معرفی کنیم و آن را با انولع قدیمی پارکت چوبی مقایسه کنیم.

کفپوش چیست؟

کفپوش های چوبی  را از انواع چوب ها مثل بامبو و …  می سازند. پس از بریدن شاخه های بامبو، آن را به صورت نواری یا رشته ای برش می دهند، خشک می کنند و به شکل ورقه هایی قابل استفاده است. کارخانجاتی که به شکل تخصصی روی تولید کفپوش بامبو تمرکز دارند، مزارعی را برای کشت بامبو اختصاص داده اند.

پس از کاشت بامبو، حدود پنج سال وقت نیاز است تا ساقه ای سفت و محکم برای برداشت ایجاد شود. برخلاف درختان که با بریدن تنه آنها، دیگر درخت رشد نمی کند، بامبو پس از برش خوردن ساقه آن، دوباره رشد می کند. کفپوش های بامبو شباهت زیادی به کفپوش های چوبی سنتی دارند و به همین دلیل به جایگزینی جدی برای کفپوش های چوبی تبدیل شده اند.

شما می توانید از این نوع کفپوش ها به همراه وسایل چوبی تزیینی و طراحی دیوار چوبی در بخشی از فضای پذیرایی، زیبایی فضای خانه را دوچندان کنید.

پارکت چوبی
پارکت چوبی

مزایای کفپوش چوبی

دوستدار محیط زیست: برخلاف پارکت و لمینت که برای تولید آن، درختان زیادی بریده می شوند، کفپوش های بامبو کاملا سازگار با محیط زیست هستند. اول از همه اینکه بامبو یک نوع علف محسوب می شود و درخت نیست و ثانیا با بریدن ساقه بامبو، در عرض چند سال، دوباره رشد می کند و به همان اندازه می رسد. بنابراین اگر دوست دارید روی کفپوشی قدم بزنید که برای تولید آن درختی بریده نشده، کفپوش بامبو تنها انتخاب است.

نگهداری آسان: تمیز کردن و نگهداری از کفپوش جنس بامبو بسیار ساده است. با جاروی دستی یا جارو برقی به راحتی می توانید گرد و غبار روی کفپوش را پاک کنید. همچنین برای تمیز کردن کفپوش از لکه ها، با استفاده از تی مرطوب و کمی آب و صابون می توانید بامبو را به راحتی تمیز کنید.

قابلیت تکمیل و ترمیم: یکی از جذاب ترین ویژگی های کفپوش های بامبو این است که می توانید در گذر زمان آن را بزرگتر یا ترمیم کنید. با گذشت زمان بامبو ممکن است خراشیده شده و تغییر رنگ بدهد. خوشبختانه با سمباده زدن و اعمال یک پوشش جدید، سطح کفپوش به راحتی به روز اول خود بر می گردد. البته توجه داشته باشید که کفپوش مهندسی شده بامبو را نمی توان بازسازی کرد.

طول عمر بالا: کفپوش بامبوی رشته ای از ترکیب الیاف بامبو مانند بافت فرش تولید می شود و به همین دلیل بسیار قوی تر از انواع دیگر کفپوش های چوبی است. این نوع کفپوش در برابر ضربه، رفت و آمد زیاد و وزن های بالا، بسیار مقاوم است و همین مقاومت باعث افزایش طول عمر آن می شود. با یکبار خرید کف پوش بامبو حداقل تا 10 سال نیازی به تعویض کفپوش خانه نخواهید داشت.

مقاوم در برابر آفات: گیاه بامبو در حالت طبیعی آفات کمی دارد. در کاشت این گیاه از آفت کش های زیادی استفاده می شود که حشرات را از آن دور می کند. در فرایند تولید کفپوش های بامبو هم روی این موضوع تمرکز ویژه ای می شود و مقاومت آن در برابر آفات را افزایش می دهند.

بی ضرر برای حیوانات خانگی: اگر حیوان خانگی (سگ، گربه یا …) دارید، کفپوش های بامبو یکی از بهترین کفپوش ها برای خانه شما هستند. این نوع کفپوش در برابر خراشیدگی مقاومت بالایی دارند و در صورت خراشیده شدن قابل ترمیم هستند.

سهولت در نصب: کار نصب کفپوش های بامبو خیلی دشوار نیست. حتی خود شما با کمی جستجو در اینترنت و تماشای ویدیوهای نصب کفپوش، می توانید آن را در خانه نصب کنید.

نرمی و لطافت: برخلاف کفپوش های سرامیک و سنگی که بسیار سخت هستند، کفپوش های بامبو نرمی و لطافت ویژه ای دارند. با قدم زدن روی این کفپوش ها به نرمی آن پی خواهید برد. این ویژگی باعث شده کفپوش های بامبو یکی از بهترین انتخاب ها برای کفپوش اتاق خواب باشند.

معایب کفپوش‌های چوبی

انصافا مزایای کفپوش های بامبو نسبت به معایب آن خیلی بیشتر است. اما قبل از انتخاب این نوع کفپوش بهتر است درباره نقاط ضعف آن هم اطلاع داشته باشید. معایب این نوع کفپوش ها عبارت است از:

مستعد ایجاد خط و خش: کفپوش های بامبو با گذشت زمان و برخورد اجسام به آن دچار ساییدگی و خط و خش می شوند. به همین دلیل باید هرچند وقت یکبار سطح آن را سابید تا تمیزی اولیه را بدست آورد. این موضوع باعث نازکتر شدن کفپوش می شود که به مرور، کیفیت آن را کاهش می دهد.

تنوع نسبتا کم: نسبت به پارکت و لمینت که جزو پرطرفدارترین کفپوش های چوبی موجود در بازار هستند، کفپوش های بامبو تنوع کمتری دارند. به دلیل نمای چوبی بامبوها نمی توان طرح و رگه های خاصی روی آن ایجاد کرد. هرچقدر طراحی روی کفپوش های بامبو بیشتر شود، از حالت طبیعی خود خارج می شوند.

حساس در برابر رطوبت: یکی از بزرگترین مشکلات کفپوش های از جنس بامبو، حساسیت بالای آنها در برابر رطوبت و آب است. البته می توان سطح این کفپوش ها را با پارچه های مرطوب تمیز کرد اما تماس مداوم رطوبت و خیسی با کفپوش، باعث کپک زدگی و پوسیدگی آن می شود. اما نگران نباشید، ما به شما چوب ترموود را پیشنهاد می کنیم.

انتشار گازهای مضر: در فرایند ساخت کفپوش های بامبو از ترکیبات فرمالدهید استفاده می شود تا دوام و مقاومت این کفپوش افزایش پیدا کند. این ترکیبات برای سلامتی انسان ضرر دارد و هر چقدر میزان این فرمالدهید در یک کفپوش کمتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.