تیغه چینی به وسیله ربات | دیوارکشی هوشمند با بلوک سیمانی

برای اولین بار در انگلستان،یک ربات بلوک چین خانه سه خوابه می سازد. یک خانه سه خوابه در یورکشر شرقی با کمک یک ربات آجرچین و بدون دخالت کارگران انسانی در حال ساخت است.

این ربات بلوک سیمانی و بلوک سبک را بر می دارد و به صورت هوشمند روی یکدیگر قرار می دهد و دیوار را بالا می کشد. بلوک سیمانی مورد استفاده در این ساخت و ساز بایستی حتما از بلوک استاندارد و با کیفیت باشد تا مشکلی در کار ربات ایجاد نکند.

این دستگاه که توسط شرکت “Construction Automation”مستقر در شهر یورک ساخته شده است، قادر است تمام آجرها، ب لوک‌ها و ملات را خودش جابجا کرده و در جای مناسب قرار دهد. ساخت این خانه در تاریخ ۲۸ سپتامبر سال جاری آغاز شد و انتظار می‌رود حدود سه هفته دیگر به پایان برسد.

“دیوید لانگ بوتوم” (David Longbottom)، مدیر و بنیانگذار این شرکت در گفتگو با بی بی سی گفت: این اولین خانه در انگلستان است که توسط یک ربات ساخته شده است.

وی افزود: پس از تحقیقات گسترده، این شرکت یقین پیدا کرد که هیچ رباتی همانند این ربات برای ساخت خانه وجود ندارد. این ربات توسط یک رابط کاربری مبتنی بر تبلت کنترل می‌شود و از یک سیستم کنترل نرم افزار پیچیده استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد نسخه‌های دیجیتالی نقشه‌های معماری را بخواند. هدف ما خودکار سازی روند ساخت و ساز به وسیله ربات و مصالح استاندارد و آجر و بلوک سبک با کیفیت  است.

با این کار می‌توانیم بهره‌وری در صنعت را بالا ببریم، سلامتی و ایمنی را بهبود بخشیم و کیفیت را تضمین کنیم. این ربات به دو کارگر نیاز دارد تا بتوانند آن را کنترل کنند و آجرها، بلوک سیمانی و ملات‌ها را در داخل آن قرار دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.