کاربرد بلوک سبک

کاربرد بلوک سبک در ساختمان

بلوک پوکه ای در دسته سبک ترین بلوک های پیش ساخته قرار دارد و با نام بلوک سبک نیز شناخته می شود. در ساخت این بلوک از بتن سبک دانه استفاده شده است و پوکه معدنی و سیمان از ترکیبات اصلی آن هستند.

بلوک پوکه ای در عین حال که از وزن کمی برخوردار است، مقاومت بالایی دارد. به طور کلی می توان گفت مقاومت فشاری این محصول اگر از نوع بلوک استاندارد باشد باید حداقل 2.5 مگا پاسکال باشد.

خرید بلوک سبک

در هنگام خرید بلوک سبک توجه داشته باشید، لبه بلوک ها شکسته نبوده و دارای سطحی صاف و قائم باشد. هم چنین بهتر است چسب بلوک سیمانی  از کارخانه تولیدی بلوک مانا تهیه شود.

چنانچه مزایا و ویژگی های متعدد بلوک سبک پوکه ای شما را مجاب به استفاده از این بلوک در ساختمان سازی کرده و قصد خرید بلوک سبک را داشته و یا سوالی در این زمینه دارید، می توانید از طریق ارتباط با بلوک مانا سفارش خود را ثبت کرده و یا سوالات خود را مطرح نموده و پاسخ خود را دریافت کنید.

کاربرد بلوک سبک

مهم ترین کاربرد بلوک سبک در زمینه ساختمان سازی است. از این محصول می توان برای ساخت دیوارهای داخلی و خارجی استفاده کرد. از دیگر کاربردهای آن استفاده به عنوان عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی است. از بلوک های شکسته نیز می توان به عنوان پوکه در جهت کف سازی استفاده کرد.

مزایای بلوک سبک سیمانی

از مزایای بلوک سبک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلوک سبک می تواند نقش یک عایق حرارتی را ایفا کند و همین امر کمک شایانی در صرفه جویی انرژی به همراه دارد. هم چنین می تواند در کاهش هزینه های ناشی از مصرف انرژی نیز تاثیرگذار باشد.
  • علاوه بر عایق حرارتی، این بلوک ها می توانند در برابر صوت نیز به عنوان عایق عمل کنند.
  • این گونه بلوک ها مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند. از این رو استفاده از آن ها می تواند ساختمان را در برابر آتش سوزی نیز ایمن کند.
  • حمل این گونه بلوک ها به واسطه وزن کم آسان است که می تواند در بالا رفتن سرعت اجرای پروژه تاثیرگذار باشد. سبک بودن این متریال سبب می شود بار اضافی به ساختمان وارد نشود و مقاومت آن را در برابر زلزله بالا ببرد.
  •  استفاده از این محصول می تواند هزینه های ناشی از اسکلت ساختمان را پایین بیاورد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.